JARRUHUOLTO
Koska turvallisuutesi on tärkeää, Citroën-asiantuntijan suorittama jarrujen säännöllinen tarkastus estää jarrutusmatkojen pidentymisen.
- Järjestelmän on oltava luotettava, tehokas ja pitkäikäinen.
- Pidä rummut, tyynyt, levyt ja jarrusatulat täydellisessä kunnossa.
CITROËN JARRUHUOLTO
Huoltotyöt sisältävät:
Optimaalisen jarrutuksen saavuttamiseksi huolto-ohjelmaamme kuuluu:
- etu- ja/tai takajarrupalat
- tai etu- ja/tai takajarrulevyjen vaihtaminen.
- tai takajarrujen jarrusarja
- tai jarrunesteen vaihto
Optimoi jarrusi
- Kun olet vaihtanut jarrupalat, totuttele ne käyttämällä jarruja kevyesti useita kertoja peräkkäin.
- Ajoneuvon pesun jälkeen käytä jarruja kevyesti, jotta syntyvä lämpö kuivattaa osat.
- Muista lopuksi, että mikä tahansa jarrujärjestelmä toimii hyvin vain, kun iskunvaimentimet ja renkaat ovat hyvässä kunnossa.
Varoitus
Jarrujärjestelmän pitäisi reagoida välittömästi ja tarkasti, kun käytät poljinta. Jos havaitset yhden tai useamman näistä kulumisen merkeistä, ota yhteyttä meihin.
- Ajoneuvo heilahtaa jarrutettaessa: pyörän sylinteri tai jarrusatula voi olla jumissa, tai rengas voi olla tyhjä. Myös kuluneilla iskunvaimentimilla voi olla samoja seurauksia.
- Ajoneuvo tärisee jarrutettaessa: syynä on todennäköisesti vialliset jarrulevyt, kiristämätön osa tai liiallinen väljyys etu- tai taka-akselissa.
- Ajoneuvo "tökkii" jarrutettaessa: jos jarrut lukkiutuvat pienimmästäkin rasituksesta, se voi olla merkki ongelmasta jarrulevyissä, -rummuissa tai -levyissä.
- Jarruvaroitusvalo syttyy: käsijarru on päällä, nestetaso on liian alhainen tai jarrupalat ovat liian kuluneet. Älä ota tätä varoitusta kevyesti.
- Jarrupoljin on kova: tämä voi johtua jarrutehostimen, hydrauliletkujen tai -piirin, tai jarrusatuloiden viasta.
- Jarrupoljin on pehmeä: poljin jää alas tai sinun on pumpattava, jotta voit jarruttaa. Ole varovainen, tämä on merkki vakavasta ongelmasta hydraulijärjestelmässä.